DESATERO
Desatero pro klienta bezhotovostních transakcí služby Europlatba.cz
- Bezhotovostní konverzi provádějte pouze u ověřených bezhotovostních směnáren s platnou registrací ČNB nebo raději u svých bank, pokud nemáte k bezhotovostním směnárnám důvěru. Před sjednáním samotné transakce si nejprve pozorně přečtěte veškeré informace na jejich webových stránkách. Vybírejte si zodpovědně. Porovnávejte. Nespěchejte, nebo ještě lépe – nenechávejte konverzi na poslední možnou chvíli. Nedostanete se tak pod tlak ve svém rozhodování.
- Směnné kurzy i výše poplatků se u jednotlivých bezhotovostních směnáren mohou lišit. Stanovují je samostatně v závislosti na vývoji trhu a v souladu se svou obchodní politikou, nezávisle na kurzech vyhlašovaných Českou národní bankou, které jsou jen kursy středovými, nikoliv kurzy nákupu nebo prodeje. Nepracujeme zadarmo. Nechceme sice po Vás poplatky, ale v našem případě nás živí jen spread, tj. rozdíl mezi nákupem a prodejem. Pokud kurz máme pro Vás výhodněji než konkurence a vyhovuje Vám, seznamte se nejprve s potřebnými informacemi, které na našem webu zveřejňujeme.
- Pojmy „Odesílám ze svého účtu“ a „Příjemce obdrží“ a jim odpovídající kurzy používáme u naší služby Europlatba.cz z pohledu klienta. Odesíláte-li ze svého účtu, volíte si ve vedlejším poli i měnu, kterou nám chcete odeslat. Za nabídnutý kurz tak získáte Vy nebo jiný příjemce protiměnu, jejíž hodnotu vidíte vedle pole „Příjemce obdrží“. Návod celého procesu zadávání najdete formou printscreenů a dalších textů na webové záložce Infocentrum.
- Zveřejňujeme vždy aktuální kurz. Výhodnější kurz umožňujeme v závislosti na výši směňované částky. Informaci o výši částky pro výhodnější kurz transparentně zveřejňujeme na zadávací stránce hned pod kurzem.
- V závěru zadávání transakce je po Vás žádáno odsouhlasení Všeobecných smluvních podmínek, doporučujeme, abyste je skutečně četli a nikoliv jen zatrhli souhlas s nimi. Znalost informací je důležitá, tím spíše, týká-li se Vašich peněz.
- Zadáte-li v našem webovém prostředí konverzní transakci, obdržíte vzápětí na mail automatický doklad, obsahující Vámi zadané údaje. Kontrolujte si je. Pečlivě prosím při zadávání konverze vyplňujte i svou mailovou adresu, při jejím chybném zadání neobdržíte žádný doklad. Také zadání Vašeho telefonu je důležité, může pomoci operativně řešit nějaký problém, který by mohl nastat.
- Jak probíhají transakce a zadávání plateb, jaké doklady obdržíte, naleznete v Infocentru na webu, včetně printscreenů. Nerozumíte-li něčemu , ptejte se, jde o Vaše peníze. V mailu, kterým je Vám zaslán doklad, máte vedle kontaktů na nás i doprovodné informace k transakci, pozorně si je prosím vždy pročtěte. V závěru mailového sdělení je vždy uvedena informace o Kanceláři finančního arbitra a její kontaktní údaje, kde můžete, jste-li nepodnikajícím subjektem, podávat návrh na vyřešení případného mimosoudního sporu, který by se uvedené transakce týkal.
- Nikdy nám nezasílejte své finanční prostředky dříve, než obdržíte doklad (konfirmaci) o závazném sjednání obchodu. V dokladu jsou uvedeny všechny Vámi zadané údaje transakce, pečlivě si je nejprve zkontrolujte, potom plaťte. Najdete-li chybu ve svém zadání, neprodleně nás kontaktujte k provedení opravy, nevytvářejte prosím zmatečně další nové zadání. Uvědomte si, že už jeden závazně sjednaný obchod jste uzavřeli. K postupu v takové situaci naleznete na webu potřebné instrukce.
- V případě, že transakce proběhla v souladu s informacemi, které Vám byly sděleny formou zaslaného dokladu (konfirmace přijetí) před odesláním Vašich prostředků na náš účet (zejména sjednaný kurz, případný poplatek a výše protihodnoty, kterou transakcí příjemce získá), nejsme povinni transakci stornovat. Pokud jste nebyli spokojeni s kvalitou poskytnutých služeb, uplatněte reklamaci nebo stížnost co nejdříve po provedení transakce. K dispozici máte na webu Reklamační řád. Kontakty na naši společnost máte uvedeny u každé naší mailové komunikace s Vámi. Pokud Vám reklamaci či stížnost reklamaci neuznáme, můžete vedle podání Kanceláři Finančního arbitra zvolit i možnost podat písemnou stížnost České národní bance, která v případě oprávněnosti Vaší stížnosti může zahájit s námi sankční správní řízení a uložit nám sankci. Česká národní banka ovšem nemá pravomoc přikázat nám náhradu Vám způsobené škody ani jinak rozhodovat soukromoprávní spor mezi Vámi a námi.
- Nikdy nikomu nesdělujte žádná hesla ke svým přístupům do internetového bankovnictví, ze kterého k nám provádíte úhrady.
Nikdy po Vás nebudeme chtít jakoukoliv úhradu v hotovosti.
Nezadávejte transakce z nezajištěného počítače, z počítače zaměstnavatele, který také může být nedostatečně zajištěn nebo z mobilu přes free WiFi (vždy využívejte Vámi ověřený a zabezpečený počítač). Používejte funkční a aktualizovaný antivirový program.
Nereagujte na e-mailové zprávy, které by měly naši hlavičku odesílatele s podezřelým názvem a obsahem, zejména v případě, kdy je po vás požadováno sdělení hesel, kódů PIN apod. Nikdy po Vás takové údaje totiž nebudeme požadovat – ani e-mailem, ani poštou, ani telefonicky.
Uložte si telefonní číslo na náš Zákaznický servis +420 246 083 752-3 pro případ nutnosti okamžité komunikace s námi. Během provozní doby jsme Vám k dispozici. Mimo provozní dobu nás můžete kontaktovat na info@easychange.cz. Vždy mějte prosím po ruce údaje o transakci.
Seznamte se také s bankovním desaterem své banky.