Přečtěte si je prosím pečlivě a před použitím služby se ujistěte, že jste je plně pochopili. Bez souhlasu s těmito podmínkami nemůžete využívat služeb platební společnosti Easychange s.r.o., provozovatele portálu Europlatba.cz.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí Rámcové smlouvy o provádění spotových devizových obchodů a o poskytování platebních služeb a jsou součástí smluvní dokumentace jednorázových obchodů skrze portál EuroPlatba.cz.
Všeobecné obchodní podmínky
I. Obecná ustanovení
Poskytovatel služeb
Obchodní společnost: | EasyChange s.r.o. |
Sídlo společnosti: | Jungmannova 747/28, 110 00, Praha 1 |
IČO: | 290 44 570 |
Zápis v OR: | vedená u Městského soudu v Praze pod sp. zn. : C 162417 |
Registrace u ČNB: | Rozhodnutí ČNB č.j. 2019/038802/CNB/570 |
(dále jako „Poskytovatel služeb“)
Náš vztah s Vámi
- Poskytovatel služeb (nebo také “devizové místo”) je platební institucí a poskytovatelem platebních služeb na základě licence ČNB, podle ust. § 3, bodu 1, písm. f) zákona č. 370/2017 Sb., o platebním styku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o platebním styku“).
- Hlavním předmětem podnikání Poskytovatele služeb je poskytování služeb podle § 3, bodu 1, písm. f) zákona o platebním styku tj. provádění obchodů s devizovými hodnotami a zasílání konvertovaných plateb v tuzemsku a zahraničí.
- Údaj podle ust. § 1843 odst. 1 písm. l) zákona č. 89/2012. Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).
- Hlavním jednacím jazykem je český jazyk, nedohodnou-li si strany něco jiného. V tomto jazyce budou zadavateli poskytnuty i všeobecné obchodní podmínky. Veškerá komunikace mezi stranami během jejich smluvního vztahu bude vedena v češtině, nedohodnou-li si strany něco jiného.
- Vedlejším jednacím jazykem je angličtina u smluv uzavřených v anglickém jazyce.
- Poskytovatel služeb uvádí potřebné a podpůrné informace k poskytovaným službám na záložkách těchto webů: www.EasyChange.cza www.europlatba.cz
- Při provádění spotových devizových obchodů a při poskytování platebních služeb postupuje devizové místo v souladu s aktuálními právními předpisy ČR, především se:
- zák. 253/2008 Sb,. o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon proti praní špinavých peněz“);
- zák. 69/2006 Sb., o provádění mezinárodních sankcí, ve znění pozdějších předpisů;
- zák. č. 370/2017 Sb., o platebním styku, ve znění pozdějších předpisů;
- zák. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí, ve znění pozdějších předpisů;
- zák. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zejména ust. § 1841 až 1851;
- zák. 277/2013 Sb., o směnárenské činnosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ zákon o směnárenské činnosti“);
- zák. č. 110/2019 Sb, o zpracování osobních údajů , ve znění pozdějších předpisů.
Dohled nad Poskytovatelem služeb
Dohled vykonává:
- Česká národní banka, se sídlem Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1;
- Finanční analytický úřad, se sídlem Washingtonova 1621/11, Praha, 110 00;
- Kancelář finančního arbitra, Legerova 69, 110 00 Praha 1, www.finarbitr.cz, tel.: 257 042 070, ID datové schránky: qr9ab9x, email: arbitr@finarbitr.cz.
Služby
- Službami se rozumí uzavírání devizových obchodů s devizovým místem a dále využívání portálu www.europlatba.cz, popř. v jeho dalších jazykových mutacích (dále jen “www.Europlatba.cz”), Klientské zóny na www.easychange.czči v dalších jazykových mutacích webu (dále jen “www.EasyChange.cz”), či služby Monitoru kurzů na www.easychange.czči v dalších jazykových mutacích webu.
- Služba devizových obchodů je poskytována bezhotovostně.Dodání měny probíhá bezhotovostně mezi zadavatelem určenými bankovními účty. Nejsou akceptovány platební karty. Zadavatel nese náklady účtované mu jeho bankou. Výši těchto nákladů si může zadavatel ověřit předem u své banky. Náklady, které jsou zadavateli účtovány, jsou uvedeny v Sazebníku, jehož aktuální znění je na www.easychange.cz.
II. Definice pojmů
- Obchodem se rozumí provedení devizového obchodu.
- Navrženým obchodem se rozumí obchod vytvořený a odeslaný zadavatelem ve webových rozhraních www.easychange.czanebo www.europlatba.cz
- Sjednaným obchodem se rozumí akceptace navrženého obchodu devizovým místem v prostředí webových rozhraní www.easychange.cza nebo www.europlatba.cz
- Vypořádaným obchodem se rozumí vypořádání sjednaného obchodu devizovým místem.
- Zadavatel je buď smluvní klient anebo uživatel portálu www.europlatba.cz, pokud není zmíněno jinak.
- Smluvní klient je fyzická či právnická osoba, která má s devizovým místem uzavřenou Rámcovou smlouvu o provádění spotových devizových obchodů a o poskytování platebních služeb.
- Uživatel portálu www.europlatba.cz je fyzická či právnická osoba, která může a nemusí mít s devizovým místem uzavřenou Rámcovou smlouvu a která zadává příkaz ke konverzi na portálu www.europlatba.czprostřednictvím elektronického formuláře ve webovém rozhraní.
- Odesílacím bankovním účtem se rozumí bankovní účet zadavatele, ze kterého odešle prostředky na sběrný účet devizového místa.
- Sběrným účtem se rozumí bankovní účet devizového místa, na který zadavatel zasílá prostředky nutné k uhrazení devizového obchodu
- Vypořádacím účtem se rozumí bankovní účet devizového místa, ze kterého devizové místo odesílá prostředky na smluvený účet příjemce.
- Účtem příjemce se rozumí bankovní účet, který zadavatel určil při návrhu obchodu devizovému místu a na který budou zaslány devizovým místem konvertované prostředky. Může se jednat o bankovní účet, který vlastní sám zadavatel, anebo jakýkoliv jiný účet (dodavatel, rodina apod.).
III. Způsobilost zadavatele
- Služby devizového místa může použít kdokoli, kdo se může prokázat platným osobním dokladem s uvedenou trvalou adresou a má zřízen vlastní bankovní účet a kdo není veden na uvedených sankčních seznamech a nepoužívá služeb devizového místa pro platby komodit podle sankčních programů.
- konsolidovaný seznam fyzických a právnických osob, na které se vztahují finanční sankce Evropské unie, aktuální on-line verze je přístupná na stránkách https://eeas.europa.eu/headquarters/headquarters-homepage/8442/consolidated-list-sanctions_en, je aktualizován i několikrát týdně
- seznam v příloze Nařízení vlády ČR č. 210/2008 Sb., ze dne 28. května 2008 k provedení zvláštních opatření k boji proti terorismu, ve znění pozdějších předpisů.
- Seznam aktuálně platných sankčních programů je zde v části „Consolidated list of sanctions“: https://eeas.europa.eu/topics/sanctions-policy/8442/consolidated-list-of-sanctions_en.
Uzavírání smluvního obchodu
- Zájemci o Rámcovou smlouvu akceptují znění žádosti o smlouvu uvedené ve webovém rozhraní www.EasyChange.cz, ve kterém tuto žádost vyplňují.
- V případě, je-li zájemce o služby Poskytovatele služeb kontaktován obchodním zástupcem, tak platí, že obchodní zástupce zájemce pouze seznamuje s podmínkami poskytované služby a není v žádném případě oprávněn se zájemcem sjednávat smlouvu nebo vlastní obchod.
- Uživatel služby portálu www.Europlatba.cz neuzavírá Rámcovou smlouvu, vždy uzavírá jednotlivý smluvní obchod za podmínek uvedených na portálu www.Europlatba.cz.
Uživatelské účty
- Smluvním klientům je vytvořen uživatelský účet ve webovém rozhraní www.EasyChange.cz.
Uživatelský účet je vytvořen na základě schválené Rámcové smlouvy, vždy jeden uživatelský účet k jedné smlouvě. Přístup do uživatelského účtu je umožněn ve smlouvě uvedené zodpovědné osobě a dalším zplnomocněným osobám, pokud jsou uvedeny.
Jedné fyzické osobě může být na základě více Rámcových smluv vytvořeno více uživatelských účtů a může mít oprávněný přístup do více uživatelských účtů (Např. účet svůj jako fyzické osoby nepodnikající a přístup do účtu firmy, u které bude tato fyzická osoba uvedena jako zodpovědná či zplnomocněná osoba.) - Devizové místo si vyhrazuje právo odmítnout vytvořit uživatelský účet i bez udání důvodu.
- Devizové místo ukončí platnost uživatelského účtu smluvnímu klientovi spolu s vypovězením Rámcové smlouvy, při porušení obchodních podmínek nebo z důvodu nekalého jednání nebo poskytování nepravdivých údajů ze strany smluvního klienta. Rámcová smlouva a uživatelský účet mohou být ukončeny i ze strany smluvního klienta.
- Uživatelům portálu www.Europlatba.cza uživatelům využívajícím Monitor kurzů nejsou zřizovány uživatelské účty.
Žádné zplnomocněné osoby u Europlatby.cz
- Uživatel portálu Europlatba.czpotvrzuje souhlasem s těmito obchodními podmínkami, že příkaz k obchodu zadává on sám svým jménem a je vlastníkem zasílaných peněžních prostředků, popř. je oprávněným a pověřeným pracovníkem firmy (účetní, jednatel, apod.) a zadává v takovém případě příkaz k obchodu pod obchodním jménem firmy zadavatele. Pokud uživatel směňuje prostředky, kterých není vlastníkem, je nutné doložit e-mailem plnou moc vlastníka peněžních prostředků. Plná moc nemusí být notářsky ověřena. Z plné moci musí vedle údajů osob a jejich osobních dokladů vyplývat i jasné určení úkonu, ke kterému je zplnomocněný zmocněn. Devizové místo si vyhrazuje právo nedostatečně zpracovanou plnou moc odmítnout a obchod neprovést.
Vypořádání obchodu
Zadání příkazu
- Požadavek k devizovému obchodu (dále jen “příkaz”) zadavatel zadává online ve webovém rozhraní buď www.europlatba.cz nebo www.easychange.cz(zde prostřednictvím uživatelského účtu), nikdy ne telefonicky.
- U smluvních klientů je možné po předchozí dohodě ve výjimečných případech (například v případě technických problémů) příkazy podávat e-mailem. Odsouhlasení podrobností obchodu oběma stranami včetně předsmluvních informací pak probíhá přes e-mail.
Odsouhlasení podrobností obchodu oběma stranami
- Navržený obchod - vytvořený příkaz devizové místo buď přijímá nebo odmítá.
- Pokud devizové místo příkaz přijme, smluvního klienta o tom vyrozumí a zašle mu elektronickou poštou konfirmaci sjednaného obchodu, která obsahuje podrobnosti o sjednaném obchodu. Informace o přijmutí obchodu a konfirmace obchodu má smluvní klient k dispozici i ve své Klientské zóně na webu.
- Uživatel portálu www.europlatba.cz má příkaz do systému zařazen automaticky ihned a devizové místo následně zhodnotí, zda příkaz akceptuje nebo odmítne (především viz dále text pro "podezřelé" obchody a pro korektní údaje).
- Pokud devizové místo příkaz odmítne, jedná následně, jak je popsáno v sekci Zrušení obchodu.
- Devizové místo příkazy schvaluje v provozní době devizového místa.
- Zadavatel se zavazuje za sjednaných podmínek objednanou měnu zaplatit, resp. nabídnutou měnu prodat.
- Devizové místo se zavazuje podle přijaté konfirmace měnu z vlastního účtu prodat, resp. měnu odkoupit a z vlastního účtu zaplatit a to vše pouze formou bezhotovostního bankovního převodu.
- Vytvořený příkaz může být devizovým místem před přijetím a odesláním zadavateli upraven (nevhodně zvolený účet, jiná viditelná chyba apod.). O takové úpravě devizové místo zadavatele informuje písemně před přijetím příkazu.
Úhrada zadavatelem
- Zadavatel zašle peněžní prostředky ke směně bez prodlení tak, aby byly připsány na účet devizového místa nejpozději v čase D+1 ode dne zadání obchodu.
Sjednané podmínky obchodu zůstávají v platnosti, pokud je úhrada zadavatelem provedena ve lhůtě dvou pracovních dnů, pokud nebude se zadavatelem písemně před uzavřením obchodu dohodnuto jinak.
Pokud obchod není zadavatelem uhrazen ve lhůtě dvou pracovních dní, je obchod jednostranně ukončen devizovým místem pro prodlení s úhradou na straně zadavatele. - Zadavatel zašle peněžní prostředky ke směně pouze na ten sběrný účet devizového místa, který je uveden v konfirmaci vytvořeného příkazu, pokud se obě strany včas v odůvodněných případech nedohodnou jinak.
- Pokud zadavatel zašle platbu v rozporu s údaji v konfirmaci vytvořeného příkazu a devizovému místu vznikne škoda, může devizové místo uplatnit náhradu této škody buď odpovídajícím snížením protiplnění nebo uplatněním administrativního poplatku dle Sazebníku. Zadavatel s tímto postupem devizového místa souhlasí. O uplatnění této náhrady devizové místo zadavatele předem informuje písemně.
Úhrada devizovým místem
- Devizové místo zašle peněžní prostředky na účet příjemce dle sjednaného obchodu poté, co byly prostředky zadavatele připsány ve prospěch sběrného účtu devizového místa a devizové místo obdrželo veškeré podklady, potřebné k odeslání prostředků ze svého účtu.
- Devizové místo odešle peněžní prostředky ze svého účtu v přesné výši předem domluveného množství v odsouhlasené měně a kurzem s přesností na tři desetinná místa, podle podrobností sjednaného obchodu.
- O vypořádaném obchodu je zadavatel informován prostřednictvím automatické e-mailové zprávy a obdržením dokladu o vypořádaném obchodu (tzv. Confirmation of payment). Smluvní klienti mají tuto informaci k dispozici i ve svém webovém rozhraní.
Náklady na obchod
- Zadavatel nese náklady účtované mu jeho bankou. Výši těchto nákladů si může zadavatel ověřit předem u své banky. Náklady, které jsou zadavateli účtovány, jsou uvedeny v Sazebníku, jehož aktuální znění je na www.easychange.cz.
- Je-li převod zatížen bankovním poplatkem na straně devizového místa (viz Sazebník), jde tento k tíži zadavatele a zadavatel poplatek zasílá podle podrobností konfirmace sjednaného obchodu spolu s prostředky ke konverzi anebo po předchozí dohodě dodatečně na shodný sběrný účet devizového místa.
- Provádí-li zadavatel převod v měně, která není měnou země EHP, nebo převod do země, která není členskou zemí EHP, mohou být z převáděné částky odečteny poplatky korespondenčními bankami na trase platby. Banka příjemce v zemi mimo EHP není povinna připsat celou převáděnou částku, tzn. že ve prospěch účtu příjemce může připsat i převáděnou částku sníženou o poplatek za příchozí platbu dle jejího ceníku. To, jak banka příjemce takovou převáděnou částku připíše, vyplývá pouze ze smluvního ujednání mezi příjemcem a bankou příjemce, devizové místo nemá možnost ani povinnost tuto skutečnost jakkoliv ovlivnit.
- Autorizační SMS nejsou zpoplatněny.
Údaje pro hladké vypořádání obchodu
- Při zadání příkazu je uživatel portálu www.europlatba.czpovinen poskytnou devizovému místu veškeré podrobnosti potřebné k úspěšnému vypořádání obchodu, především:
- své jméno a příjmení, případně název obchodní firmy,
- přesnou výši částky a měnu, kterou chce zadavatel nakoupit, anebo přesnou výši částky a měnu, kterou chce zadavatel prodat;
- jméno odesílací banky, na vyžádání i číslo odesílacího účtu, kód odesílací banky;
- název účtu příjemce, jak je veden v jeho bance (u některých typů zahraničních plateb i plná adresa vlastníka účtu), číslo účtu a kód banky;
- u zahraničních převodů v měně EUR do Jednotné oblasti pro platby v eurech, tzn. SEPA (Single Euro Payments Area), je zadavatel povinen uvést číslo účtu příjemce ve formátu IBAN a kód banky ve formátu BIC/SWIFT;
- režim platby (OUR nebo SHA);
- zprávu pro příjemce či další podrobnosti, aby příjemce mohl platbu snadno identifikovat;
- Pokud zadavatel nedodá dostatečně jednoznačné a konkrétní údaje účtu pro přijmutí konvertované měny (typicky nedostatečně jednoznačné platební údaje pro platbu do zahraničí), vyhrazuje si devizové místo právo takový obchod odmítnout, aby předešlo komplikacím a riziku vrácení platby. Zodpovědnost za korektní údaje o příjemci platby nese zadavatel obchodu. Devizové místo nemůže odhadovat, jaké mají být správné údaje o příjemci platby.
- Devizové místo může zadavatele před zrealizováním obchodu požádat o ověření totožnosti pomocí kopie obou stran osobního dokladu a doložení, že zadavatel je vlastníkem odesílacího bankovního účtu a že je vlastníkem finančních prostředků včetně uvedení původu prostředků a sdělení účelu konverze.
- Smluvní dokumentace obchodu portálu Europlatba.cz dokládaná zadavatelem:
- zadavatel při částce převyšující ekvivalent 1 000 eur dodá tzv. Prohlášení, které obsahuje:
- jeho jméno a příjmení, případně název obchodní firmy a IČ,
- jeho trvalou adresu nebo adresu sídla obchodní firmy v ČR nebo v jiném státě
- osobní údaje členů statutárního orgánu a majitelů obchodní firmy nad 25 % podílu ve společnosti a to až do koncových fyzických osob;
- dva osobní doklady - u částek nad 15 000 eur či ekvivalent v jiné měně dodá i doklad o vlastnictví odesílacího účtu, který je veden na jméno zadavatele
- u částek nad 15 000 eur či ekvivalent v jiné měně je zadavatel povinen v Prohlášení sdělit devizovému místu i vlastníka peněz, původ peněz a účel konverze.
- Prohlášení včetně příloh zadavatel doručí devizovému místu na své vlastní náklady elektronickou formou nebo osobně nebo poštou dle volby svého přepravce.
Zadavatel garantuje, že zadal korektní údaje
- Zadavatel je povinen všechny údaje potřebné k vypořádání obchodu sdělit devizovému místu bez odkladu a pravdivě.
- Zadavatel se zavazuje, že zadané údaje jsou korektní a že si je vědom případných právních následků, pokud by uvedl nepravdivé informace, včetně možnosti, že příkaz se zadanými nekorektními údaji, které ztíží či znemožní vypořádání obchodu, může být devizovým místem odmítnut nebo zadavateli mohou být naúčtovány další náklady dle Sazebníku. Zadavatel se v případě zadání nekorektních údajů vystavuje riziku odmítnutí obchodu devizovým místem.
- Je povinností zadavatele si předem ověřit, že účet příjemce přijímá zadavatelem určenou měnu.
Vrácená platba
- Zadavatel si je vědom, že pokud zadal nekorektní údaje (název účtu příjemce, číslo účtu, kód banky, v některých případech i adresa příjemce, dále nesprávná částka, nedostatečné údaje ve zprávě pro příjemce, aj.), kdy z tohoto důvodu je platba bankou příjemce vrácena, zadavateli budou naúčtovány veškeré náklady spojené s takovým vrácením platby (příjem platby, případné znovuodeslání, poplatky bank účtované devizovému místu, či kurzové rozdíly vyplývající z devizových konverzí provedených při nedokončeném obchodu či následném vracení platby zadavateli) a administrativní poplatky ze strany devizového místa spojené s administrací této vrácené platby.
- Administrativní poplatky ze strany devizového místa jsou řešeny v Sazebníku.
- Naúčtované poplatky budou zadavateli primárně strženy z prostředků, které se devizovému místu vrátily a zadavatel s tímto postupem devizového místa bez výhrad souhlasí.
Dodatečné změny příkazů
- V případě dodatečné změny již přijatého příkazu (např. změna některého z údajů platby, včetně změny výše částky) je účtován administrativní poplatek dle platného Sazebníku.
Zrušení obchodu
- Zadavatel může navržený obchod zrušit, dokud není příkaz k obchodu schválen devizovým místem. Po schválení příkazu devizovým místem je obchod platný a obě strany mají povinnost zaslat smluvené prostředky. Dohoda o zrušení již sjednaného obchodu je možná, pokud jedna smluvní strana souhlasí s návrhem druhé smluvní strany na zrušení sjednaného obchodu a ještě nejsou odeslány peněžní prostředky zadavatelem.
- V případě zrušení obchodu a vrácení prostředků zadavateli, jsou prostředky odeslány zpátky na stejný účet, ze kterého byly prostředky devizovému místu zaslány.
- Bankovní poplatky spojené s vrácením prostředků zpět na zadavatelův odesílací účet mohou být zadavateli strženy z výše vracených prostředků podle uvážení devizového místa.
- Pokud zadavatel požádá o zrušení příkazu s prodlením (je možné tak učinit jen písemně) a obchod byl mezitím již devizovým místem vypořádán, musí si zadavatel stornování a vrácení platby sám vykomunikovat s příjemcem platby.
Odstoupení od uzavřeného obchodu
- U obchodů dle § 2 odst. 1. písm. b zákona o směnárenské činnosti, pokud je Poskytovatel služeb nabízí, může zadavatel odstoupit od obchodu dle §16a-16h zákona č. 5/2019 Sb.
- Zadavatel nemůže odstoupit od smlouvy o sjednaném bezhotovostním obchodu z důvodu uvedeného v § 1847 odst. a) zák. 89/2012 Sb.
Odstoupit od bezhotovostního obchodu může zadavatel buď v souladu s odstavcem “Zrušení obchodu” těchto všeobecných obchodních podmínek nebo postupem dle Reklamačního řádu, který je součástí těchto všeobecných obchodních podmínek (viz nížeReklamace a řešení sporů) pokud došlo k vadnému plnění.
Neuzavření obchodu
- Devizové místo si vyhrazuje právo odmítnout zadavatelem navržený obchod i bez udání důvodu.
Tzv. "podezřelé" obchody dle zákona č. 253/2008 Sb.
- Devizové místo podléhá dohledu MF a ČNB a má povinnost vyhodnocovat podezřelé obchody ve smyslu aktuálního znění zákona č. 253/2008 Sb.
Jeho aktualizovanou verzi si můžete přečíst na webu MF: http://www.mfcr.cz/cs/archiv/agenda-financniho-analytickeho-utvaru/legislativa-aml-cft - Pokud je příkaz vyhodnocen devizovým místem v souladu se zněním zákona 253/2008 Sb. jako "tzv. podezřelý", devizové místo takový obchod neprovede.
- Nejčastějším příkladem z praxe je snaha zadavatelů příkazů na www.europlatba.czobejít "identifikaci klienta" podle zák. 253/2008 Sb. zadáním prodeje nebo nákupu 999 eur, případně obchod rozdělit na několik menších obchodů v krátkém časovém období. Příkazy s takovýmito a podobně vysokými častkami devizové místo po interním vyhodnocení s vysokou mírou pravděpodobnosti odmítne přijmout. Zadavatel takového příkazu bere na vědomí, že svým souhlasem s podmínkami služby - viz poslední řádek webového formuláře www.europlatba.cz- s tímto postupem devizového místa bez výhrad souhlasí. Administrace takového odmítnutého příkazu podléhá zpoplatnění podle aktuálně platného Sazebníku.
Časy vypořádání
Přijmutí příkazu a úhrada zadavatelem
- Zadavatel má povinnost uhradit prostředky co nejdříve po přijmutí příkazu devizovým místem. Pokud nebudou prostředky připsány na účet do konce druhého pracovního dne po přijmutí příkazu, povinnost devizového místa provést úhradu svého závazku může zaniknout.
- Devizové místo nemůže ovlivnit čas potřebný pro banku odesílatele k zaslání prostředků na sběrný účet.
- Devizové místo monitoruje své účty v pravidelných intervalech a o připsání prostředků zadavatele informuje co nejdříve, za předpokladu, že byly připsány v pracovní době devizového místa.
- Pokud jsou prostředky připsány mimo pracovní dobu devizového místa, nebo v době, který není pracovním dnem, bude obchod zrealizován následující pracovní den devizového místa nebo použité banky.
- Pokud zadavatel uhradí prostředky hotově vkladem na sběrný účet devizového místa nebo zaplatí kartou, jeho transakce bude stornována a jím uhrazené peněžní prostředky mu budou vydány do pěti pracovních dnů v sídle devizového místa a v provozní době po předložení dokladu/konfirmace a dvou osobních dokladů zadavatele (ideálně OP a ŘP). Za tuto operaci je účtován administrativní poplatek dle Sazebníku, o který je snížena vracená částka zadavateli.
Vypořádání obchodu devizovým místem
- Devizové místo zasílá prostředky na účet příjemce nejdéle následující pracovní den po připsání prostředků od zadavatele.
- Není-li pracovní den devizového místa pracovním dnem i v zahraničních bankách, kde má devizové místo své účty, které mají být pro obchod použity, bude obchod zrealizován v nejbližší následující pracovní den zahraniční banky (zejména pro banky německé a slovenské).
- Devizové místo volí odesílací banky a zasílá prostředky příjemci tak, aby byla zajištěno co nejrychlejší připsání prostředků.
Devizové místo nemůže samo ovlivnit rychlost připsání prostředků na účet příjemce, pokud zadavatel nezvolil a neuhradil např. expresní zpracování, které je technicky možné jen do určité hodiny v rámci dne a tato hodina se liší podle odesílací banky devizového místa. Rychlost připsání ovlivňuje také zvolená měna, banka příjemce, měna účtu příjemce, která nemusí být shodná se zasílanou měnou, případné korespondenční banky a pokud ve státě příjemcovy banky jsou dny pracovního volna nebo státní svátek. - Vypořádání obchodu se může zpozdit, pokud od zadavatele devizové místo musí zjišťovat dodatečné nezbytné podrobnosti o účtech, prostředcích, identifikaci.
Směnné kurzy
- Po přijetí příkazu devizovým místem, kdy zadavatel obdrží Konfirmaci o devizovém obchodu, je kurz závazný a garantovaný.
- Směnný kurz je platný takový, který se nabídne zadavateli při vyplňování elektronického formuláře a devizové místo jej následně odsouhlasí přijmutím příkazu a zasláním konfirmace zadavateli, popř. kurz, na kterém se obě strany předem dohodly.
- Informace o směnných kurzech jsou zveřejněny na hlavních webových stránkách www.EasyChange.cz.
- U prostředků zasílaných na sběrný účet devizového místa v měně USD standardním mezibankovním převodem může být směnný kurz stanoven až v době vypořádání obchodu ze strany devizového místa. Jde o ochranu při výkyvech kurzu na finančním trhu během doby, než jsou v řádu dní prostředky připsány na sběrný účet devizového místa, nejsou-li zaslány expres.
- Platby v CZK jsou systémem zaokrouhlovány na celé koruny.
- Upozorňujeme zadavatele, že devizové měny podléhají kurzovým pohybům na finančním trhu, které mohou i v průběhu obchodního dne být značné. Devizové místo pracuje s minutovými hodnotami kurzů. Zadavatel si sám na vlastní odpovědnost volí, v jakém čase a tedy s jakým kurzem zadává svůj obchod.
Další podrobnosti k vypořádání obchodů
- Pokud zadavatel požaduje od devizového místa bankovní potvrzení o odeslané platbě - přenáší se na něj bankovní poplatek s tím spojený, který si účtuje banka dle svého tarifu, plus je uživateli naúčtován administrativní poplatek 100 Kč ze strany devizového místa za zpracování této žádosti bance. Devizové místo požádá o bankovní potvrzení banku až po úhradě poplatku zadavatelem. Devizové místo nemůže ovlivnit lhůtu zpracování tohoto potvrzení bankou.
Další podrobnosti k poskytovaným službám
Další podrobnosti k platebním službám
- Devizové místo neprovádí forwardové obchody. Forwardovými obchody se rozumí termínové transakce, které zavazují k plnění obě smluvní strany, jež se mezi sebou dohodnou na konkrétních podmínkách. Forward umožňuje nakoupit nebo prodat cizí měnu s dodáním či plněním v budoucnu za dnes (v současnosti) stanovenou cenu – směnný kurz.
- Devizové místo provádí pouze devizové obchody, kdy dochází ke konverzi jedné měny na měnu jinou. Služby nelze využít k pouhému přeposlání peněžních prostředků v jedné měně bez konverze do měny druhé.
Limity zasílaných nebo konvertovaných prostředků
- Horní ani dolní hranice částky ke konverzi není stanovena.
Reklamace
- Reklamace se řeší dle Reklamačního řádu.
Desatero bezhotovostních konverzí
- Zadavatelům ještě před podáním příkazu obchodu či před žádostí o uzavření Rámcové smlouvy doporučujeme se seznámit s Desaterembezhotovostních konverzí.
- Desaterem bezhotovostních transakcí se rozumí deset bodů doporučení a obezřetnosti pro klienta.
Reklamace a řešení sporů
- Reklamace se řeší dle Reklamačního řádu.
- Zadavatel fyzická osoba nepodnikající má právo podat návrh na mimosoudní řešení sporu vzniklého z finanční služby Kanceláři finančního arbitra, Legerova 69, 110 00 Praha 1, www.finarbitr.cz, tel.: 257 042 070, ID datové schránky: qr9ab9x, email: arbitr@finarbitr.cz
- V případě sporů postupuje Poskytovatel služeb tak, aby bylo dosaženo v ideálním případě mimosoudního řešení sporu a proto se zavazuje vynaložit maximální úsilí ke smírnému řešení případných sporů vzniklých v souvislosti s těmito obchodními podmínkami.
- Pokud mimosoudní řešení není zadavatelem akceptováno, Poskytovatel služeb postupuje soudní cestou. Veškeré spory budou řešeny v řízení před příslušnými obecnými soudy.
- Zadavatel má možnost obrátit se také se stížností na poskytovatele služeb k České národní bance - sídlem Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1
Poplatky
- Poplatky spojené s vypořádáním devizového obchodu jsou uvedeny v Sazebníku a smluvním klientům jsou k dispozici na webových stránkách www.easychange.cz
Historie transakcí
- Historie zrealizovaných i nezrealizovaných devizových obchodů a jejich doklady jsou v aplikaci přístupné pouze smluvním klientům.
- Smluvní klienti mají k historii obchodů přístup skrze přihlášení přes svůj uživatelský účet do tzv. “Klientské zóny.”
- Uživatelům využívajících služeb portálu www.Europlatba.cznení historie obchodů v aplikaci poskytována a devizové místo je ani zpětně pro jejich potřeby nedohledává mimo případů reklamací poskytnuté služby.
- Smluvním klientům i uživatelům portálu www.Europlatba.czjsou v souvislosti s každým devizovým obchodem zasílána elektronickou poštou potvrzení o obchodu.
Zpracování a ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení
- Poskytovatel služby nakládá s osobními údaji a zajišťuje jejich ochranu dle zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších přepisů, a v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů); (dále jen „GDPR“)
- Poskytovatel služby se zavazuje, že osobní ani kontaktní údaje nepředá třetím stranám.
- Ochrana osobních údajů zadavatele nebo jakéhokoli jiného uživatele webové stránky Poskytovatele služby, včetně podmínek pro zasílání obchodních sdělení, se řídí pravidly nakládání s osobními údaji, jejichž aktuální plné znění je upraveno prostřednictvím zvláštního dokumentu a je k dispozici zde.
- Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů.
- Zadavatel odesláním příkazu souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení Poskytovatelem služeb na elektronickou adresu klienta (obchodní nebo reklamní nabídka, týkající se výhradně aktuálních nebo i budoucích produktů v portfoliu Poskytovatele služeb). Svou informační povinnost vůči klientovi ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů klienta pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím článku na svých webových stránkách. Ze zasílání takového newsletteru je možné se odhlásit - na konci každého e-mailového newsletteru je umístěn prokliknutelný odkaz pro odhlášení.
- Za účelem zvýšení uživatelské přívětivosti používá poskytovatel služby pro provoz svých webových stránek tzv. cookies - textové soubory, které jsou při návštěvě webových stránek uloženy v elektronickém zařízení zadavatele pro uchovávání a příležitostné sledování pohybu zadavatele na webových stránkách. Zakliknutím informace o používání cookies zadavatel souhlasí s používáním cookies. Zadavatel nemusí udělit souhlas s používáním cookies, v takovém případě však poskytovatel služby nemůže zaručit plnou funkčnost webových stránek.
Státy, do kterých zasíláme platby
- Viz seznam Přehled států EU a států EHP, do kterých devizové místo platby běžně zasílá, a Aktuální seznam zakázaných a rizikových zemí, do kterých devizové místo platby nezašle, případně zašle jen na riziko zadavatele.
Závěrečná ustanovení
- Je-li některé ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky Rámcové smlouvy či všeobecných obchodních podmínek si vyžadují písemnou formu.
- Smluvní dokumentace k obchodům jsou archivovány Poskytovatelem služeb v elektronické podobě; s výjimkou dokumentů dodaných Poskytovali služeb zadavatelem osobně či s využitím přepravce, které jsou archivovány ve fyzické podobě.
- Kontaktní údaje Poskytovatele služeb:
Adresa pro doručování: EasyChange s.r.o., Jungmannova 747/28, 110 00, Praha 1, Česká republika
Adresa elektronické pošty: info@easychange.cz
Další kontaktní údaje jsou k dispozici na webových stránkách zde
Účinnost všeobecných obchodních podmínek
- Tyto „Všeobecné obchodní podmínky” nabývají účinnosti dne 1. 7. 2021 a ke dni účinnosti nahrazují všechny předchozí verze všeobecných obchodních podmínek, není-li stanoveno jinak.
- Ve vztahu k rámcovým smlouvám, uzavřeným před dnem účinnosti těchto „Všeobecných obchodních podmínek” podle předchozího odstavce, nabývají tyto „Všeobecné obchodní podmínky” účinnosti dnem 1. 7. 2021 a k tomuto dni nahrazují všechny předchozí verze všeobecných obchodních podmínek”.
- Změny všeobecných obchodních podmínek a reklamačního řádu jsou vyhrazeny.